De donkerblauwe doily is af. Het afwerken begint steeds sneller te gaan en er begint zelfs een afdruk van de draad in mijn vinger te staan. Ik heb besloten dat de volgende doily een lichtgroene kleur krijgt. Ik ben echt weg van dit kleur en kijk er al naar uit om er mee te beginnen werken. Sinds kleins af aan hebben we thuis de druifjes altijd in twee gesneden om ze dan op die manier op te eten, vandaag heb ik niet anders gedaan. Het is ondertussen een gewoonte geworden en eerlijk gezegd smaakt het zo een pak beter. Om nog een dag of twee te kunnen genieten van fruit, heb ik ook nog een fruitsla gemaakt.

The darkblue doily is finished. The process goes quicker each time and the thread of the yarn starts to leave a relief in my finger. I've also decided that the next doily will have a lightgreen colour. I really love that colour and I'm looking forward to start working with it. When I was little, we used to cut grapes into half and eat them this way and I did the same today. It has become an automatism. To be honest, the grapes taste better this way. I also made a fruitsalad for the next few days.

5 opmerkingen:

  1. Je fruitslade ziet er heel lekker uit.
    de lichtgroene wol ziet er mooi uit en je nieuw doily is 'prachtig'

    Geniet van je fruitsalade en nog van deze zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i really like the doilies you make. i think they are fun in colors! i hope someday i can learn to make them too.
    have you ever put grapes in the freezer? that's how we ate them when i was young. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je haak werk is echt prachtig.
    En je verhaal van de druiven is ook mooi, net zoals we thuis de appels steeds in schijfjes sneden. Soms doe ik dat nu ook nog, dan voelt het aan als 'nostalgisch'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hou heel erg van dat donkerblauw. Die felle kleuren met dat iets klassiekere haakwerk, echt fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi! I found you through 'belle fleur de lis' (Miss Janssens blog), you certainly do beautiful things and have a good sense of colour.

    Have a nice week, I'll keep reading your blog (:

    BeantwoordenVerwijderen